Michał Bartyzel

Większość aktywności zawodowej poświęciłem pracy na styku zespół-biznes. Pomagam zespołom programistycznym lepiej zrozumieć potrzeby ich klientów i efektywnie dostarczać oprogramowanie. Moje działania niemal zawsze sprowadzają się do reorganizacji procesu współpracy z klientami, procesu pracy zespołowej bądź wewnętrznej struktury kodu.


Działalność w tych trzech obszarach doprowadziła mnie do wniosku, że kluczem do Software Craftsmanship są umiejętności lingwistyczne. Tę myśl ująłem w postaci technik pracy z klientem w książce „Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?”


Obecnie wciąż rozwijam i propaguję Conversation Patterns for Software Professionals czyli techniki efektywnej rozmowy z klientami i docierania do ich potrzeb.

Lectures

In Polish Z czym mierzą się zespoły?

To autoterapeutyczna prezentacja, w której chciałbym opowiedzieć o błędach, które miałem zaszczyt popełnić przez ostatnie 11 lat oraz o wnioskach, do których doszedłem. Jest to przede wszystkim podróż od świata ideałów i pięknych rozwiązań do konfrontacji z rzeczywistością, która również jest piękna, ale inaczej.


Wnioski, do których doszedłem to:
1. Technologie wciąż potykają się o te same problemy
2. "Biznes" znajduje się w głowie klienta
3. Techniki refaktoryzacji to za mało, aby zrobić cokolwiek użytecznego
4. *-Driven * niczego nie zmienią
5. Kluczem do Software Craftsmanship są umiejętności lingwistyczne


A co doprowadziło mnie do tych wniosków - o tym podczas prezentacji. Zapraszam!

img-responsive

You like this speaker?
Share with others!